måndag 20 november 2017

Solvnota rosengang

Blått, blått och så vitt, det är midvinter för mig. Här är fyra kuddar som alla är inspirerade av den kalla årstiden; Midvinter I, Midvinter II, Skyar och Januariblues. Redan så tidigt som på 1800-talet fick en bondkvinna från Ås pris i Stockholm för en fäll med bunden rosengäng. Det här är ett täcke eller matta, vilket man nu vill, som jag vävt i rosengång med motsatstrampning och i ryagarn.


Så här kan en solvnota för rosengång se ut. Lös rosengång kallas också för enkel rosengång och vanlig rosengång. Rosengång brukar betraktas som en konstväv. Mattorna som jag visade på gång i förra inlägget är fotade och klara.


Men det är nog dags för mig att investera i . Mattor i rosengång är många gånger väldigt vackra och jag har länge tänkt testa den uppsättningen mera ingående. Har fått upp en ny väv och solvat i rosengång. Det blev en rustik löpare i motsatstrampad rosengång , efter inspiration från Anna Östlunds rosengångsbok. Jag vävde i mattvarp i en 30-sked.


Det innebär att jag har trampor med vilka jag kan skapa olika mönster beroende . See more ideas about Weaving, Breien and Closure weave. Like all Welsh double cloth tapestries, it is reversible with the green dominating on one side and the black and yellow on the other so you can flip it according to . Vävning – trasmattor i tuskaft och rosengång. If sett is 3 then towels will be 16. BUNDEN ROSENGANG — bound rose- path BUNT— bundle.


SOLVNOTA — threading draft SOLV0GA— heddle eye SOLVSKAL — heddle. WEVEN = plezier, WEAVING = fun: Herdersweefsel, Boundweave, Bunden Rosengang. I-explore ang board ni Aislnn na Knitwits sa Pinterest. Makakita ng higit pang ideya tungkol sa Weaving, Frames at Tapestries. Hur man väver rosengång i vackra färger.


Pinterest에서 Chattahoochee Handweavers Guild (CHG)님의 보드 CHG members on exhibit을(를) 팔로우하세요.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg