onsdag 8 juni 2016

Blyinfattat glas kurs

Lär dig skapa vackra föremål i glas. Gå en helgkurs i blyinfattat glas. Där designar och tillverkar jag blyinfattade glas. Gör en ljuslykta eller ett litet blyinfattat fönster under konstglasmästaren Nanna Clasons ledning.


Glas är helt enkelt ett levande och mycket vackert material.

Det sitter gammalt,gammalt urvackert glas i många fönster på Skokloster slott. För att få större fönster och därmed mer ljusinsläpp sattes fler glas samman med en blyspröjs. Det finns möjlighet till fritt skapande med olika glastekniker såsom tiffany, blyinfattat , glasmosaik, fusing(att smälta ihop glas ) eller varför inte . Titeln på det här artikeln avser.


Provade på blyinfattat glas och Tiffanyteknik på kurs i Stockholm i helgen ! Kan man fästa bly direkt på glas eller behöver man. Såhär ser lelle fågeln ut just nu och om jag lägger ner fyra-fem timmar till är nog alla bitarna utskurna och färdiga.

Blyinfattat glas - Hur görs blyinfattningar? En personlig kurs där du lär dig att överföra dekaler på glas. Min första kurs , som ledde till det jag gör nu, var i blyinfattat glas. I slutet på perioden fick vi prova på kopparfoliering, och jag var såld.


Jag är på kurs del två av tio, lär mig bland annat att skära glas. Lettland efter andra världskriget har genomgått hans kurs i stafflimåleri. Men som Power just gått kurs i så kan det också röra sig om s k. I trapphuset har fönstren fått blyinfattat flerfärgat glas. Fönstren i lägenheterna och lokalerna har grundligt renoverats.


Design och tillverkning av blyinfattat glas för fönster, dörrar eller stående som insynsskyd även i Tiffanyteknik Reparation av blyinfattat glas , Tiffanyföremål . Skärmväggen, som också finns som skåp med blyinfattat glas tillverkas . Så ska jag göra blyinfattat glas en gång till så ska det vara med raka linjer och större bitar. Jag hade tomt i skaparkontot för några år sen, då gick jag en kurs och lärde mig göra blyinfattat glas. Med en helt ny form att skapa med vaknade gamla lusten . Konstglasmästeri på Södermalm i Stockholm.

Renoveringar och nytillverkning med egen design av motivet och utförandet. Gör en vacker ljuslykta eller ett litet blyin-. Sex bilder i färgat, blyinfattat glas pryder numera kyrkorummet i Tidaholm.


På läroverket stod inte västervikskan så högt i kurs. Kurs i skiktmåleri med Nic Langendoen Skellefteå. Och ett blyinfattat fönster är klart. Jag hade inte ens en säng, men jag hade det där brasskyddet i glas stående i fönstret. Tills det föll ner och gick i bitar.


Flera år senare hittade jag en kurs i blyinfattning. Slutligen ”pekade hennes näsa” på en YWCA (KFUK) kurs i blyinfattat glas. Ny utställare för i år är Iggö Design som arbetar med återbruk av glas samt även.


Vitrinskp Glas With Vitrinskp Glas. Huvudet är fullt med ideer, men det är långsamt hantverk, verklig terapi för . Sekulär värdegrund i kurs för asylsökande – info om kvinnojourer mm ingår. Ta en kurs , gå på en föreläsning, gå på krogen också, fika, knyppla, pimpla vin. Vi bjuder på ett glas vin och snacks och visar nyheter. Huddinge Sjukhus konstförening utmanade sig själva med en kurs i ”prova på tuschmåleri”.


Jag har inte gått något kurs utan bestämde mig för att bara sätta igång. I tisdags gick jag på Dim Sum kurs på Medborgarskolan i Stockholm för att förkovra mig. För er som inte vet vad det är så kan det kanske . Fina målningar och blyinfattat glas. Det var ett viktigt ställe för stadens invånare.


Roder åt vänster, ny kurs är 1-0-7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg